onsdag 2. juni 2010

Sommerferien 2010 begynner

Jeg ble ferdig med vårens siste på mandag denne uken. Samme dag, fant jeg ut at jeg ville reise på ferie. Jeg bestilte derfor en billig flybillett til Bergen, som gikk samme kveld, for å besøke min venn Jakob. Jeg ringte Jakob og ba han skaffe en luftmadrass, slik at jeg ikke skulle måtte sove på et hardt gulv når jeg ankom.

Neste dag våknet jeg altså opp i Bergen. Jeg sjekket min blog for å se om min første Hjelpe-Geir-forbruker hadde blitt fornøyd med instruksene. Etter hvert måtte jeg plage Jakob, slik at han våknet. Altså, jeg tegnet japanske kanji tegn på armen hans, puttet en korkåpner i håret hans, og så videre. Vi dro så til svømmehallen.

Etter hvert spurte jeg Jakob om det fantes noen severdigheter i Bergen. Han svarte at den fine røde kirken, er jo en severdighet. Men er dette alt? Nei, vi kan dra på clas ohlson, svarte han. Det at man foreslått clas ohlson som severdighet, er ikke med å gi et godt førsteinntrykk av Bergen, og et oppgitthet øyeblikk oppsto...



...mens Jakob bare smurte seg med solkrem



Vi dro så til clas ohlson. De mye rart der, blant annet tid-pekere til klokker, og pepperspray til selvforsvar mot hunder. Noe sånt kunne vært morsomt å gi gaven til noen en gang, tenkte jeg. Det eneste butikken manglet, etter min mening, var en solcelle-drevet marsrover å selge, men da hadde kanskje butikken blitt for kul.

Etterhvert skjønte jeg at Jakob kunne ikke brukes til kilde for å utforske Bergen, selv om han har bodd her en stund. Jeg måtte derfor ta styring for å utforske Bergen, og oppdaget også fine ting. For eksempel Julehuset...



...som selger juleutstyr året rundt, og det er fullt mulig å kjøpe juletre midt på sommeren. Det fikk meg til å tenke at jeg kanskje burde lage en maursluker cornflakes restaurant i Trondheim.
Jakob måtte innrømme at han ikke hadde utforsket dette området så godt. Det var som en annen dimensjon midt i Bergen.



Studentboligene hadde forresten en merkelig standard.



Disse boligene hadde også innebygde feller slik at man kunne bli innelåst.



De nærliggende forretningene var også litt merkelige.



Forretningen fikk Jakob til å utstråle en aura av skadefryd.



Hva vil skje i Bergen? Hvem vet? Kanskje kan hva som helst skje.

Nb! Husk at hjelpe-Geir service vil fortsatt være tilgjengelig, selv om jeg har ferie.

3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Altså det er en rekke ting som jeg foreslå som geir ikke nevner. Slik som grilling, fløybanen og det å sole seg etc. Det hadde ikke geir lyst til første dagen. Geir har for høye forvetninger, at kule skal skje ut av det blå. Det handler ofte hvor mye man leggger vekt i noe, gjøre det meste av en gitt situasjon osv blabla

    SvarSlett
  3. Jaja... Det finnes en blogskriver (meg) og 2 blog lesere (Jakob, Kristian), så besøker blogskriveren blogleser nummer 1, etterhvert skal blogleser nummer 2 besøkes.

    ... Om Bergen har jeg tenkt ut at jeg tror intet menneske kan føle sann glede i Bergen. Det kan også være at Bergen ikke er forenelig med Geir.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...