lørdag 1. juni 2013

Ikke fisk på krok

Kristian: "oi, tror det var en storfisk som nappet"
Min respons: "Tror nok det var noe bunngress som kroken kom borti"



Jeg har sakt det før og kan gjerne gjenta i tilfelle nye blogg lesere: Jeg er nok neppe den mest inspirerende personen å dra med på fisketur. Likevel var det fisketur med meg, Kristian og Nils denne helga. Her kommer et klipp på halvminutt, som er ment til å gi inntrykk av hva som gir ro og harmoni i naturen.


Vi kom i land på en ganske idyllisk øy.




Kristian så ut til å være ganske fornøyd med sin teltløsning. Alle tre hadde forøvrig samme type telt. Eneste reelle forskjell på våre camp-løsninger var våre underlag. Jeg var eneste som gikk for oppblåsbart underlag.


Min mat denne gangen ble bestående av ostesmørbrød, pannekake, kiwi-frukt, appelsinjuice og melon. Kristian spanderte på meg et par skiver chorizo pølse.


 Jeg la meg til å sove relativt tidlig. Jeg tipper de hadde det fint etter at jeg hadde sovnet.




Da jeg våknet opp neste dag, falt det meg inn å tenke at turen hadde vært noe av det beste av tur jeg har vært med på. Dette grunnet blant annet at jeg sov godt på min madrass, det ble ikke spilt musikk eller radio (iallefall ikke som jeg fikk med meg), og om morgenen blåste en behagelig bris inn i mitt åpne telt som også fungerte på en slik måte at den skjermet for solen. Turens mest idylliske bilde tror jeg enten må være dette:




Eller dette:


Turens merkeligste setning kom fra Nils og lød som følgende: "Jeg sølte litt varme"



11 kommentarer:

  1. mr fornøyd med teltet1. juni 2013 kl. 18:34

    Terningkast 6, både til bloggen og turen.

    SvarSlett
  2. Må ha vært en flott avslappende tur.

    SvarSlett
  3. OrdekvilibristNils1. juni 2013 kl. 21:30

    Trur jeg smilte meg gjennom hele dette innlegget og humret godt over siste sitat. Finfint å ha noen som oppsumerer de noe komiske "fisketurene" vi til stadighet begir oss ut på. Terningkast 6 for tur, leir og kompaniskap. Terningkast 2 for fiskelykke

    SvarSlett
  4. Sølt varme var forøvrig det at noe som ikke skulle bli brent, ble brent.

    SvarSlett
    Svar
    1. Her føler jeg meg nødt til å korrigere blogger en smule.. Det jeg mente var at varmen fra min primus hadde kommet bort i teltduk..Altså jeg sølte varme på teltduk..

      Slett
    2. Synes det er bra at du forklarer selv.

      Slett
  5. Haha. Det var flotte poseringer av flotte karer =)=) så ut som en flott tur denne også =) gøylt med bilder på bloggen!!

    SvarSlett
  6. Fra og med i dag har jeg lagt til ord-bekreftelse for å legge inn kommentarer. Dette fordi jeg har måttet slette to tilfeller av engelskspråklig nettsøppel på dette blogginnlegget.

    SvarSlett
  7. Aye aye o`store bloggknapp

    SvarSlett
  8. Oi oiii. Hele 2 nettsøpplerier?! Ordbekrefteksen er jo så utydelig at jeg har bommet 3ganger. Og som du sjønner... 3 slår 2 og derfor ønsker jeg at du fjerner ordbekreftelsen;)

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...