søndag 28. september 2014

En travel tango-søndag


Klokken 14.00 møtte jeg opp til en privat-time tango med Daniel Escobar. Jeg møtte opp med en danse- parter som het Hilde. Vi øvde det som var et såkalt "rebound" steg.


I denne videoen ser jeg at jeg har glemt andre viktige elementer av tango, slik som kroppsholdning, men hovedkonseptet med "rebound" steget blir iallefall riktig.


Her står jeg ved siden av selve instruktøren. Daniel hadde reist helt fra Argentina for å undervise. En privattime var ikke så dyrt, det var 600 kr for meg og Hilde tilsammen, altså 300 kr på hver. Siden min første instruksjon i tango aldri kom fra en Argentinsk tangodanser som også var meget veltrent i tango, ble privat-time som å lære tango fra starten av, og gjøre at bedre. For å si det kort var en slik time svært nyttig. 

Etter denne privat-timen dro jeg og Hilde på Cafe, og vi diskuterte vår nye forståelse i tango. Deretter dro vi tilbake for å delta på det som er kalt en guided practica. Her var det igjen Daniel som var instruktør, men dette for flere mennesker. Etter dette var det vanlig practica. Nå er jeg usikker på om det var kalt en guided practica eller guided milonga, men nok om det.


Verten hadde tilberedt noe fancy mat, mer presist sushi, som jeg grinchet.



Etter å ha danset tango gikk jeg til Tyholt for å spise på Egon sammen med Nils, Sindre, Kristian og Roger. Jeg lånte bort mitt mobilkamera til Nils, slik at en person med riktig kompetanse kunne ta et såkalt "selfie-bilde", var den som tok blide. Dette for å klare å få med alle oss fire i samme bilde. Nils slet med å få til å ta et bra bilde av denne sorten, og han foreslo at jeg kunne redigere inn selfie-elementet i etterkant.

På Egon ble ulike ting diskutert. Jeg fortalte til Nils noe jeg hadde sett i et debattprogram en stund tilbake om hvorfor Norge ikke satser hardere på fornybar energi. I debattprogrammet kom det frem at når Norge satser på fornybar energi så er det via statoil som igjen kun har kompetanse til å satse på vindenergi til havs.

Videre kom det frem at det manglet kompetanse hos politikerne til å finne opp andre løsninger der hvor Norge kan for eksempel satse på sol-energi i områder der det er stor energiforespørsel, stor vanntilgang og sterk sol-radiasjon. Dette i land utenfor Norge. Det var forslått at Norge burde finne opp et nytt teknologifima som satset på for eksempel fornybar energi som spesialiserte seg på å utnytte solen. Sånne ideer blir antagelig fort glemt av de som skal styre på vegne av Norge. Av og til får jeg inntrykk av at politikerne ofte prioritere å gjøre inntrykk av fremgang uten å få til faktisk fremgang.


Andre ting ble også diskutert, blant annet Norsk rettsvesen, advokater og situasjonen til Petter Northug. Jeg ble etterhvert sittende å tenke på at jeg burde få istand et blogg-innlegg i løpet av dagen.



7 kommentarer:

  1. OG blogginnlegg ble det. Kul redigering av bilde. Hehe

    SvarSlett
  2. Fine time with the boys! Er det en selfiedjevel jeg skimter i nakken min? Takk for nazisveisen gøkkster

    PS: Flott tangodans

    SvarSlett
  3. Klassisk krilleglis derre !

    SvarSlett
  4. 600kr per time , 10kr per min .... dayum!

    SvarSlett
  5. Haha. for et artig innlegg. Godt er det at tango sesongen er igang!

    Lo godt av nazi nils bilde. Selvfølgelig måtte bloggstjernen være med på et blide =)

    SvarSlett
  6. Andre tango instruktører tar opp mot 900-1000 for å undervise i tango. Det betyr ikke nødvendigvis at Daniel er på et lavere nivå enn andre instruktører, for jeg tror det heller betyr at vedkommende instruerer flere individer og at han har glede av å undervise.

    Susien som var servert var mest ris, som igjen er kjent for de fleste.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...