søndag 22. november 2015

Helgetur til Moen


Natt til fredag, tok jeg og min far Trond toget til Fauske i Nordland for å dra til et feriested kalt Moen. Det hadde blitt minusgrader og jeg fyrte i vedovn.


Brage, som bor i Bodø, kom på besøk.


Jeg hadde tatt med meg en nykjøpt sparkesykkel for å teste konsept med alternativ transport fra togstasjonen. Vi ble kjørt til Moen av min fars søster Turid. Det var ikke godt føre for sparksykkel...


Men jeg og Brage testet det likevel.


På bildet over er jeg.


Og her er Brage.


Et kort videoklipp av konseptet.


Ellers lagde jeg pizza på lørdag, og vi så fotballkampen Real Madrid - Barcelona hos en venn av Brage kalt Michael. Jeg forsøkte å være meningsnøytral, mens Brage holdt med Barca fordi de ifølge han leverer den beste fotballunderholdning.

Michael holdt med Barca fordi de hadde Luis Suarez. 0 - 4 til Barca, som spilte bra mens Real spilte både tidvis stygt, med blandt annet rødt kort, og i tillegg svært dårlig taktisk spill, med eneste lyspunkt med en god redning av Marcelo.

Er tilbake i Trondheim i dag, etter en fin helg.

4 kommentarer:

  1. Klassisk kos i Moen. Lite som slår det ! Sparkesykkelen virker for meg noe ulogisk og upraktisk?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg foreslår spakresykkelduell på flatmark.

      Slett
  2. Fikk ikke spilt av videoen, men så ut som et kult konsept

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...