søndag 6. august 2017

Gøkkas første bets for premier leage 2017/18

Sammenheng mellom odds og penger


Bildet under viser til venstre hva slags odds bettingselskap tilbyr og til høyre spillestallverdi som antatt av trensfermakt per 6. august 2017. Jeg har lagd en firkant rundt de 6 lagene som har en teoretisk mulighet til å vinne.


 Jeg tar skjermdump siden disse sidene vil hele tiden forandre seg. Oddsen til de ulike oddselskapene er omtrent det samme, bortsett fra norsk tipping, som tilbyr den dårligste oddsen. https://www.transfermarkt.co.uk/jumplist/startseite/wettbewerb/GB1

 

Bloggeirs bets for neste uke


Kanskje er det mest fornuftig å bare satse på det laget som er i toppen ifølge transfermarkt, men jeg syntes oddsen på 2,8 på City var altfor lavt, og det var derfor ikke et attraktivt bet for meg. Chelsea vant overlegent i fjord. Odds-selskapet mener tydeligvis at at en av følgende sannheter er riktig:

1 Chelsea har vært klønete på overgangsmarkedet i sommer

2 Chelsea har ikke vært klønete på overgangsmarkedet i sommer, men rivalen City har vært bedre

3 Chelsea har vært klønete på overgangsmarkedet og City har vært bedre.

Men... Dette er kun synsingen til bettingselskapet. Jeg mistenker likevel også at Chelsea har vært litt klønete på overgangsmarkedet, men for meg fremstår deres manager Antonio Conte som den manageren i seien med størst vinnermentalitet.

Jeg tror også det er en stor fordel at laget i hovedsak satser på kun 1 logikk: en slags variant av 3-4-3 med 5 forsvarere bak. Det ser ut for meg som det er kun Conte som har god greie på hva taktikken faktisk er, mens flere andre lag forsøker å kopiere deres ideer uten at de helt vet hvordan de skal få det til. Derfor synes jeg det er fornuftig å satse hele 5 kroner på Chelsea, siden jeg syntes 4.5 er en ok odds.

Jeg syntes også at det var fornuftig å satse 1 krone på Tottenham siden odds-selskapet tilbyr 10 i odds til et godt lag.

Jeg satser ellers 5 kr på Chelsea, Liverpool, Tottenham og City som vinner i første kamp, og det under følgende logikk:  Jeg er ok med å tape 20 kroner hvis disse ikke vinner, siden jeg synes tilsynelatende forutsigbarhet kan virke kjedelig. Alternativt vinner jeg penger på at alle tilsynelatende forutsigbarheter utspiller seg.



Hva synes bloggleser om mine bets? Hvem tror bloggleser vinner?

3 kommentarer:

  1. Ikke fristende med burnley til hele 1500 i odds?
    virker som snusfornuftige bets!

    SvarSlett
    Svar
    1. Som jeg skrev: "Jeg har lagd en firkant rundt de 6 lagene som har en teoretisk mulighet til å vinne."

      Disse lagene er Manchester City, Manchester united, Chelsea, Tottenham, Arsenal og Liverpool. Resten av lagene har ikke en teoretisk sjanse til å vinne, og alle bets på dem er sløste penger.

      Slett
  2. Bra du ikke har veddet på en måte som sikrer at du går i null da!

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...