søndag 9. oktober 2016

Min bror Kristian sitt nye hjem


I lang tid har virket om min bror Kristian vært tålmodig med å skaffe seg nytt bosted i Trondheim. Dette har det høsten 2016 blitt løsning på.

Kristian, Stine, Teodor og Eline var klar til å ta over nytt bosted 5 september 2016. De første dagene gikk med til å flytte eiendeler og hente nye møbler til Kristian sin nye husstand. Omtrent 4 dager senere flyttet de inn.


Kristian flyttet ikke langt fra tidligere bosted og det er jeg veldig fornøyd med.


Det er såpass nærme at jeg omtrent daglig besøker Kristian. Jeg ankommer nesten alltid på min space scooter. Nils har forresten fått kortere vei å gå dersom han kommer på besøk.

Hos Kristian er jeg kjent for å grinche kaffe fra deres nye kaffemaskin. Jeg er også kjent for å printe ut piano noter fra deres printer. Av og til setter jeg på noe fra dplay eller nrk til deres tv via chromecast.

Hvis Eline gråter bruker jeg ofte å plukke hun opp fra vuggen. Ofte stopper dette hennes gråt. Onkel skjønner en vugge kan være kjedelig, eller at det oppleves som bedre å bli bært på når hun gulper.

Teodor har ellers blitt ganske streng med onkel. Han har tydeligvis mange sterke meninger og det er så mye onkel ikke får lov til. For eksempel hvis jeg plukker Eline opp av vuggen når hun gråter, har Teodor en tendens til å oppdage dette og han sier: " Nei, onkel får ikke lov til å bære Eline". Denne setningen repeteres gjerne flere ganger.

Hva kan være årsaken til at Teodor har blitt streng på onkel? Fra før vet jeg at Teodor mener at kaptein Sabeltann er ganske streng. Kan en slik leke føre til at barn blir strenge? Hva tror bloggleser?

6 kommentarer:

  1. Fint å se at onkel bloggeir er fornøyd. kanskje er teodor streng fordi han slekter på deg. mener å huke en videofilm av deg da du var ca 4 år og instruerte mamma om at det var pappa som skulle bruke videokamerat.

    uansett, måtte bloggeir ha en fin uke og fortsette med å legge ut nye trivielle blogginnlegg. =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror det var fordi jeg ikke inntil da ikke hadde sett mor bruke kamera, og jeg tvilte på til hvilken grad mor kunne håndtere en slik gjenstand. Dessuten trodde jeg vel at det var far som eide kamaraet.

      Jeg mener å huske at jeg godkjente at mor kunne bruke kamera dersom far tillot. Teodor er tilsynelatende flere hakk strengere. Jeg får ikke lov til å spørre hans mor eller far om tillatelse engang. Og selv om hans mor og far sier at jeg får lov, så er han likevel streng på at jeg ikke får lov.

      Teodor ser helst at jeg sitter i sofa fremfor saccosekk, og at jeg ikke spiser middag under besøk.

      Slett
    2. Hehe. Det er nok som Kristian sier. at det bare er en fase i livet =9

      Slett
  2. PS. Du er hjertelig velkommen på besøk til Bodø =)

    SvarSlett
  3. Sikkert noe med alderen. Egne meninger og greier

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...